Tietoja minusta

Oma kuva
Kolmen nuoren aikuisen huolehtiva äiti ja suopea vaimo miehelle, jonka intohimo on moottorit ja bensankäry. Perheeseeni kuuluu myös 13 vuotias heppaherra, sekä kaksi hyvin hemmottelun kipeää 9 vuotiasta kissaa. Rakastan perhettäni, kotimaan tarjoamia eri vuodenaikoja, ruokaa, pitkiä keskusteluja, liikkumista, takkatulta, terveyttä ja onnellisuutta.

keskiviikko 18. syyskuuta 2019

Voihan saappaat!


Koitin saada saapasta pois jalastani, totutusti kantapäästä toisella jalalla avittamalla. Ahdas saapas imaisi jalkateräni takaisin sisuksiinsa. 
Hikinen, märkä ja nihkeä kumisaapas ei tuntunut siinä kohtaa yhtään miellyttävältä.
Lopulta kun sain jalan irtoamaan, oli myös sukkani irronnut jalastani ja jäi sisälle saappaaseen. 
Tilannetta ei yhtää parantanut se, että kannoin samalla julmetun isoa laatikkoa, jossa olin tuonut sisälle polttopuita, jossain soi kännykkä ja sivusilmällä vilkuilin vielä rannekelloakin tiedostaen, että olin myöhässä.
Pyykinpesukonekkin oli vielä tyhjentämättä.

Siinä yhdellä jalalla tasapainoillessani, kännykän soidessa vaativasti vastaamaan tilanne tuntui ärsyttävältä... 
ja oma ärsyyntyminen taas TODELLA NAURETTAVALTA😅😅
  
Kaiken sen tutinan ja turhamaisen ärsytyksen jälkeen, arvostin sitä, et minulla ylipäänsä oli saappaat, joilla tallustelin useiden päivien sateiden kastelemalla pihamaalla🍂🍁
Puita, joilla sain takan lämpiämään.
Pyykit pesevä kone, sekä kännykkä, jonka puhelu oli kertonut vain sen, että sovittu tapaaminen(josta muka olin ollut jo myöhässä)siirtyi myöhemmäksi. 

Olin imaissut itseni kiireen keskelle. 
Mikä pahinta olin tehnyt sen kiireen itse. Tapahtumattomat ja tekemättömät asiat taas sai aikaan ärsytyksen.
Miksi kaikki siis pitää hoitaa samaan aikaan??
Miksi pitää sopia tapaaminen, jos kotityöt painaa päälle??

Eräs viisas ystäväni sanoi minulle kerran "sinä itse teet kiireen, suunnittele päiväsi toisin. Se lähtee jo pelkästä ajatuksesta, usko pois"

Silloin laitoin useasti merkille, että kun keskustelin ihmisten kanssa, missä milloinkin. Puhelimessa, kassajonossa, hevostalleilla tai vaikka vaan whatsupp viesteissä, paistoi lauseista useasti läpi kiire ja arjesta suoriutuminen. Päätin, että koitan muutosta👌

Noin kolme vuotta sitten, kun aloin muuttamaan itseäni "uuteen" suuntaan, yritin poistaa sanan "kiire" sanavarastostani.
Tein kaikkeni, etten sanonut sitä ääneen tai kirjoittanut sitä viesteihin.
Se oli T O D E L L A  vaikeaa. 
Samaan aikaan opin myös arvostamaan asioita eri tavalla💕

Mikään ei ollut minulle enää itsestäänselvää. 
Arvostuksen kautta ajatusmaailma muuttui kokonaan. Ja kun se ajatus kasvoi sisällä ja kerroin siitä ihmisille, opin myös ajan kanssa arvostamaan itseäni
Ennen en ollut itsestäni mitenkään varma tai arvostanut itseäni sen vertaa, että olisin edes uskonut itseeni😒

Tällä hetkellä olen todella iloinen itseni löytämisestä. Olen iloinen siitä, että sanomiseni ja käytökseni vaikuttaa positiivisesti perheeseeni ja myös ystäviini. Omaa itseäni ja muita arvostaen olen uskaltanut mennä asioissa eteenpäin ilman takaisinimua. Sellaista kuin hikisessä, kuumassa saappaassa🤩😂

Muille antama kehu, kannustus ja kuuntelu on ollu ja ovat merkityksellisiä asioita mun elämässä😍 
Niiden avulla olen rohkaistunut itsekkin ja  päässyt eteenpäin sellaisissa asioissa, joista en olisi edes uneksinut vielä muutamia vuosia sitten.
Ei enää kumimaista mössöä estämässä eteepäin kulkua, eikä mitään, joka rajoittaisi asioiden hoitumista ja unelmien toteutumista💖

Seuraavaksi olisi to do- listalla poistaa sanavarastosta kokonaan sana EI.
Mietin jo kuumeisesti miten saisin kaiken sanomiseni muokattua niin, että tämä kyseinen sana saisi eri muodon😀

AJATTELE asioista positiivisin mielin. 
ARVOSTA asioita jotka ovat jokapäiväisiä. 










Ei kommentteja:

Lähetä kommentti